ponedjeljak, 24. veljače 2014.

Mark Zuckerberg, osnivač društvene mreže Facebook, očekuje se danas na Svjetskom kongresu mobilne telefonije u Barceloni gdje će govoriti o svojoj viziji mobilne telefonije kojoj se njegova mreža vješto okrenula.

Mladi 29-ogodišnji milijarder, koji prvi put učestvuje na ovom kongresu, govoriće pred predstavnicima mobilne industrije iz cijelog svijeta, proizvođačima telefona, operatorima i drugim.

Prije dvije godine možda ne bi bio ni pozvan, jer kada je Facebook izašao na berzu u maju 2012. nije imao apsolutno nikakve prihode od mobilne aktivnosti, rekao je analitičar Iden Zoler.

On je rekao da je tada Facebook imao dosta veliki broj korisnika na mobilnim telefonima, ali nije uspijevao da to pretvori u prihod. To je tada odbilo investitore, što je uticalo na pad vrijednosti akcija Facebook-a na berzi u New Yorku.

To je potstaklo kompaniju da ispravi svoju grešku, pa je krajem 2013. godine mobilna telefonija predstavljala 53 posto njenih ukupnih prihoda od reklama, odnosno 1,2 milijardi dolara u četvrtom kvartalu i preko tri milijarde dolara za cijelu godinu.

Taj udio bi mogao još više da poraste s kupovinom WhatsApp-a, aplikacije za poruke preko mobilnih telefona, koji je Facebook u srijedu kupio za ogromnih 19 milijardi dolara, i sa skromnijom nabavkom aplikacije za razmjenu fotografija Instagram 2012. godine.

"Facebook plaća za aplikaciju s najvećim rastom u historiji, Whatsapp sada ima skoro pola milijardi korisnika u svijetu, i za potencijalnu zaradu koju to donosi", rekao je drugi analitičar Gijermo Eskofet iz grupe Informa.

Facebook već zauzima 18,4 posto tržišta reklamiranja preko mobilnih aparata i zauzima drugo mjesto na svijetu iza Googla, procjenjue kompanija koja se bavi reklamnim tržištem eMarketer.

To je značajan preokret u odnosu na prije dvije godine, rekao je Gijermo Eskofet, koji je podsjetio da je na početku Facebook bio nevoljan da pokvari iskustvo korisnika mobilnih telefona tako što će im ekran napuniti reklama.

Danas se Facebook promijenio i postao "mobilna kompanija", ocijenio je Sefi Šapira, direktor reklamne firme Masivimpakt (MašiveImpact), partnera Facebook-a. On je dodao da u ovom sektoru stalno treba uvoditi inovacije i razvijati nove tehnologije, ako kompanija želi da opstane. To isto misle i drugi analitičari. Smatraju da Facebook ne smije da se opusti, pošto njegovi korisnici imaju sve više alternativa, kada je riječ o društvenim mrežama i instant porukama.

0 komentari:

Objavi komentar